ІНФОРМАЦІЙНО-ОЗНАЙОМЛЮВАЛЬНІ МАТЕРІАЛИ щодо грантових програм на підтримку військовослужбовців, ветеранів та ветеранок, Захисників/Захисниць, членів їх сімей, сімей загиблих (померлих) ветеранів, членів сімей зниклих безвісти та полонених
Ресурсні центри
- Портал Гурт https://gurt.org.ua/news/grants/
- Портал Громадський простір https://www.prostir.ua/category/grants/
- Український ветеранський фонд https://veteranfund.com.ua/
- Ветеран хаб "VeteranHub" https://veteranhub.com.ua
Конкурси на підтримку військовослужбовців, ветеранів та ветеранок, Захисників/Захисниць, членів їх сімей, сімей загиблих (померлих) ветеранів, членів сімей зниклих безвісти та полонених.
1. "Тримаймо стрій" – конкурс на підтримку ветеранських ініціатив.
Міжнародний фонд «Відродження» оголошує конкурс в рамках спільної з Європейським Союзом ініціативи «Європейське Відродження України». Мета конкурсу – підтримати та посилити роботу ветеранських ініціатив. Дедлайн подачі проєктів: 11 березня 2024 року.
https://gurt.org.ua/news/grants/95584/
2. Міжнародна фундація виборчих систем (IFES) в Україні оголошує конкурс на участь у програмі для ветеранів та ветеранок з інвалідністю “Шлях до змін”
Для участі у конкурсі потрібно заповнити аплікаційну форму до 20 березня 2024 року.
3. Програма малих грантів від Міжнародної комісії з питань зниклих безвісти.
Кінцевий термін подання заявок на проєкти: 29 лютого 2024 року.
4. Гранти на створення або розвиток власного бізнесу учасникам бойових дій, особам з інвалідністю внаслідок війни та членам їх сімей.
5. Український ветеранський фонд.
6. Підтримка організацій, що працюють у сфері ветеранських справ
Ветеран хаб VeteranHub.
https://veteranhub.com.ua/grant?fbclid=IwAR3aarEK7FhXbZ0jsyQxJXZTff9-4z3KXbwejaJHVPGofSLTat_lQWbksyo
Джерела фінансування громадських ініціатив
- Донори (грантове) фінансування
- Місцевий бюджет
- Пожертви на статутну діяльність
- Державний бюджет
- Державні фонди
- Підприємці, бізнес-спільноти
- Надання послуг
Донорське (грантове) фінансування
Грантові заявки є важливим інструментом для отримання фінансової підтримки від державних установ, фондів і приватних донорів. Вони дозволяють організаціям реалізувати свою місію, продемонструвати свій вплив і окреслити плани щодо вирішення нагальних проблем.
Ресурсні центри грантових конкурсів:
- Портал "Гурт" https://gurt.org.ua/news/grants/
- Портал "Громадський простір" https://www.prostir.ua/category/grants/
- Український ветеранський фонд https://veteranfund.com.ua/
- Ветеран хаб VeteranHub https://veteranhub.com.ua
Алгоритм складання заявки:
I. Постановка проблеми.
- Чітко сформулюйте проблему, поясніть, чому вона важлива, на кого вона впливає і як вона узгоджується з місією вашої організації.
- Проведіть оцінку потреб, щоб зібрати дані докази, які підтверджують існування проблеми
- Визначте конкретну групу чи громаду, яка отримає користь від проєкту
- Акцентуйте увагу на причинах проблем з якими працюватимете.
- Опишіть наслідки, якщо проблемою не займатися в подальшому.
ІІ. Географія проєкту.
Географія проєкту – це географічна локалізація (країни, області, регіону, міста, громади тощо), де проблема має місце і де планується її вирішувати.
ІІІ. Мета, цілі, завдання проєкту.
Основна (стратегічна) мета проєкту – це визначення позитивних змін у довгостроковій перспективі, що стане результатом подолання сформульованої проблеми. Мета має відповідати місії та стратегічним напрямкам розвитку організації.
IV. Методологія і план проєкту.
Розділ з описом видів діяльності та заходів, які необхідно здійснити для отримання результатів за допомогою грантових коштів.
План проєкту подається у формі таблиці. В таблицю вносяться всі завдання проєкту, для кожного визначається 3-4 ключові заходи. Визначаються дати початку заходів і час, необхідний для завершення, в останньому рядку по кожному заходу визначаються відповідальні особи з команди проєкту. Додатково може вказуватися бюджет з орієнтовною сумою щодо проведення вказаних заходів.
V. Партнери.
Структура інформації про партнерів: назва організації, роль в проєкті, основні напрямки діяльності, попередній досвід реалізації проєктів, вказівка на документ, який підтверджує партнерство (лист підтримки, меморандум, договір тощо).
VI. Зацікавлені сторони.
Зацікавлені сторони – особи чи інституції, які можуть прямо чи опосередковано, негативно чи позитивно впливати на проєкт чи бути під його впливом.
VII. Попередній досвід організації.
Варто описувати той досвід, що стосується сфери пропонованого проєкту (якщо інше не вказано в запиті донора).
VIII. Перелік ключових членів команди.
IX. Перелік організацій/підприємств, які передбачається залучити до здійснення технічних заходів.
X. Комунікаційна стратегія.
Комунікація щодо проєкту – це процес, в ході якого здійснюється поширення інформації про старт, реалізацію, результати та досягнення проєкту.
XI. Аудиторія.
Визначається ключова аудиторія грантової пропозиції, вивчаючи потенціальних спонсорів, членів громади та зацікавлених сторін. Визначаємо цільову аудиторію, описуємо вік, стать, професійну приналежність, місце проживання, вказуємо ЗМІ, з яких аудиторія отримує інформацію і т.д.
ХІІ. Ключові повідомлення.
Ключові повідомлення – це основні тези, гасла проєкту.
ХІІІ. Канали комунікації.
Прес-релізи, інформаційні бюлетені, соціальні мережі, всі види PVS.
ХІV. Спікери проєкту.
Cпікером проєкту найчастіше виступає керівник цього проєкту. Комунікаційний план – це план здійснення комунікаційних заходів, який вносить заявник у грантову заявку як її частину, зазвичай він міститься у окремому розділі або пункті проєкту пропозиції.
ХV. Бюджет проєкту.
Бюджет проєкту – фінансове обґрунтування витрат для реалізації грантового проєкту.
Фінансування з місцевого бюджету
- Програми підтримки громадських об’єднань – фінансування організації через конкурс проєктів.
- Фінансування спортивних заходів.
Органи місцевого самоврядування, що затверджують програми підтримки фізкультури і спорту. Програми фізичної культури та спорту існують в кожній області України. Кошти таких програм направляються на фінансування спорту ветеранів війни, підтримку спортивних організацій та можливістю користуватися комунальними приміщеннями, фінансування тренувань і поїздок на змагання, виплати винагород за спортивні досягнення тощо.
- Фінансування психологічної допомоги.
Програма охорони здоров’я затверджується в кожній області та можуть передбачати компенсацію вартості послуг із психологічної допомоги. Психологічна допомога може надаватися на базі ветеранських просторів і організацій.
Цей напрямок може також фінансуватися з програм соціального захисту, а також в рамках комплексної програми допомоги ветеранам війни їх сім’ям.
- Фінансування соціальної допомоги.
Програми соціальної допомоги затверджуються в кожній громаді та можуть передбачати соціальну підтримку ветеранів війни, їхнім сім’ям. Заходи соціальної допомоги можуть реалізовуватися через ветеранські простори та організації.
- Фінансування різних напрямків підтримки ветеранів війни, їхніх сімей.
Всі потреби, які існують у ветеранів війни, їхніх сімей в громаді можуть бути визначені та профінансовані в рамках комплексної програми допомоги ветеранам війни, їхнім сім’ям.
- Підтримка ветеранських просторів і організацій через надання приміщень.
Передача в оренду майна, що перебуває у комунальній власності, здійснюється органами місцевого самоврядування відповідно до закону України «Про оренду державного та комунального майна».
Стаття 20 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»: органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування надають ветеранським організаціям безоплатно будинки, приміщення, обладнання та інше майно, необхідне для здійснення їх статутних завдань. Ветеранські організації звільняються від плати за користування комунальними послугами (газом, електроенергією та іншими послугами) в межах середніх норм споживання (надання).
Право на отримання в оренду державного і комунального майна без проведення аукціону мають:
1. Громадські організації ветеранів для розміщення реабілітаційних установ для ветеранів.
2. Реабілітаційні установи для осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю для розміщення таких реабілітаційних установ.
3. Надавачі соціальних послуг, які включені до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг.
4. Громадські об’єднання фізкультурно-спортивної спрямованості.
Фінансування з державного бюджету
Програми бюджету для фінансування ветеранських питань:
1. Програми 1501030 – здійснення заходів з підтримки ветеранів, розвитку ветеранського руху, героїзації та вшанування пам’яті захисників України, взаємодія з громадськими об’єднаннями ветеранів, створення та утримання Національного військового меморіального кладовища(за проєктом бюджету 2024 року – Заходи з формування позитивного образу ветеранів війни, виготовлення бланків посвідчень та нагрудних знаків розвитку ветеранського руху, вшанування пам’яті Захисників та Захисниць України).
2. Програма 1501040 – заходи із психологічної реабілітації, соціальної та професійної адаптації, забезпечення санаторно-курортним лікуванням постраждалих учасників Революції Гідності, учасників антитерористичної операції та осіб, які здійснювали заходи із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, та членів їх сімей (при здійснені заходів із психологічної реабілітації), членів сімей загиблих (померлих) таких осіб, виготовлення для них бланків посвідчень та нагрудних знаків (за проєктом бюджету 2024 – заходи з ментальної, спортивної, фізичної, психологічної реабілітації та професійної адаптації).
3. Програма 2507110 – Соціальний захист осіб з інвалідністю.
Як отримати фінансування через програму 1501030.
Увага! На час воєнного стану зазначена програма не працює в частині фінансової підтримки громадських об’єднань ветеранів війни для виконання проєктів за результатом конкурсу.
Вимоги
- Одержувачі коштів - ОГС, утворені з метою захисту прав і свобод, задоволення інтересів ветеранів війни, їхніх сімей, інших визначних осіб.
- Фінансова підтримка надається для виконання проєктів за результатами конкурсу
- Проєкти є загальнодержавними – діяльність на території не менше як 1/3 регіонів України та/або забезпечення участі ветеранів війни, інших вказаних осіб з не менше як 1/3 України.
- Наявне співфінансування не менше 15% бюджету.
Як отримати фінанси з Програми – через конкурс?
- Вивчити умови конкурсу в оголошенні (в електронній системі проведення конкурсу – платформа «ДІЯ», на офіційному вейб-сайті Мінвету).
- Підготувати документи – заявка, опис програми та кошторис витрат.
- Подати конкурсну пропозицію.
- Дочекатися рішення конкурсної комісії і захистити проєкт під час відкритого захисту.
- Укласти договір про виконання.
- Виконати проєкт, подати фінансовий та підсумковий звіти.
Як отримати фінансування через Програму 1501040
З програми можна профінансувати - центри соціально-психологічної реабілітації населення та послуги психологічної допомоги.
Допомога першого рівня надається надавачами соціальних послуг, які не є фахівцями у сфері психологічного здоров’я. Це допомога: сприяння соціальній адаптації (реадаптації), соціально-психологічна підтримка і супровід, сприяння психічному здоров’ю та психосоціальному благополуччю, профілактика щодо груп, сімей та окремих осіб, які можуть потрапити у складні життєві обставини через вплив несприятливих факторів. Допомога фінансується з місцевого бюджету чи з інших незаборонених джерел.
Допомога другого рівня спрямована на вирішення проблем, які виникають внаслідок психологічного травмування в екстрених, надзвичайних або в кризових ситуаціях. На цьому рівні проводиться профілактика і лікування осіб, які мають психологічний стрес, осіб з підвищеним ризиком розвитку психічних розладів. Така допомога фінансується з державного бюджету.
Для отримання фінансування з державного бюджету за допомогою другого рівня необхідно:
- Забезпечити відповідність вимогам щодо суб’єктів надання послуг.
- Бути включеним до реєстру постачальників послуг із психологічної реабілітації для ветеранів і членів їх сімей
- Укласти з Мінветеранів договір про відшкодування вартості наданих послуг із психологічної допомоги.
- Надати послуги з психологічної допомоги.
- Документально оформити надання допомоги, скласти звіт про послуги.
- Отримати від Мінветеранів відшкодування вартості наданих послуг на підставі звітів.
Вимоги щодо надавача другого рівня:
- Є юридичною чи фізичною особою – підприємцем.
- Наявні фахівці на умовах трудового договору або WG.
- Фахівці відповідають умовам: мають вищу освіту за спеціальністю «Психологія», «Медична психологія» або «Медицина» (за фахом «Медична психологія», «Психотерапія», «Психіатрія», «Психофізіологія»);досвід практичної роботи в закладах охорони здоров’я та/або реабілітаційних закладах не менше одного року та/або досвід практичної роботи за фахом не менше двох років; пройшли атестацію та/або формальне чи неформальне професійне навчання протягом останніх двох років.
- Фахівці проходять супервізію.
- Е-кабінет (кабінети) для надання індивідуальної/групової допомоги або обладнане робоче місце у разі дистанційного надання послуг.
Як отримати фінансування через Програму 2507110
В рамках програми передбачене фінансова підтримка громадських об’єднань для надання соціальних послуг особам з інвалідністю.
Кошти спрямовуються на фінансову підтримку громадських об'єднань для надання соціальних послуг особам з інвалідністю для виконання (реалізації) загальнодержавних проєктів з урахуванням визначених Мінсоцполітики пріоритетних завдань (напрямків), що містять перелік соціальних послуг, спрямованих на соціалізацію та інтеграцію осіб з інвалідністю.
Кошти надаються через проведення конкурсу, що організовується Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю, з використанням електронної системи проведення конкурсу (платформа «Дія»).
Фінансування через державні фонди
Український культурний фонд – фінансує національні проєкти культури та мистецтва.
Підтримка проектів Українським культурним фондом здійснюється на конкурсних засадах.
Окремі грантові програми Українського культурного фонду для фінансування ветеранських просторів і організацій.
- Культура без бар’єрів
Цілі :
- Розвивати творчій потенціал митців з інвалідністю та сприяти їх професіоналізації
- Розширити доступ людей з інвалідністю до творення культурного продукту та культурно мистецького життя в Україні
- Інтегрувати інклюзивні мистецькі практики в культурне середовище України
- Сприяти творенню інклюзивного культурного продукту
- Сприяти підтримці інклюзивної мистецької освіти в Україні
- Промотувати безбар’єрне суспільство в українській спільноті
- Сприяння створенню безперешкодного життєвого середовища у соціальній культурній та освітній сферах
- Сприяти вихованню поваги до прав людей з інвалідністю в суспільстві через підтримку культурних продуктів, які актуалізують тему інклюзії
- Відновлення культурно-мистецької діяльності.
Для отримання фінансування:
- Дочекатися об'яви про відкриття конкурсу
- Підготувати документи відповідно до вимог
- Подати документи у встановлений строк
- Отримати результати, і фінансування у випадку позитивного рішення
ДФРР фінансує інфраструктурні проєкти через програми відбудови і відновлення України
https://center.diia.gov.ua/support/support-2
Умови отримання фінансування зазвичай є такі:
- Комунальна власність об’єкта, на фінансування якого залучені кошти
- Співфінансування коштом місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством
- Довгострокові проєкти
- Об’єкти, що фінансуються, залишаються в комунальні власності (спільні власності) відповідних територіальних громад
- Врахування інтересів зацікавлених сторін в місцевій громаді (вразливі групи населення, громадські організації, медичні, освітні, соціальні служби)
- Подальше утримання об’єктів фінансування коштом місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством
- Соціальна значимість проєктутощо
Український ветеранський фонд – платформа для фінансування ветеранських бізнесових ініціатив
фінансову підтримку можуть отримати:
- Ветерани, члени сімей загиблих (померлих) ветеранів війни та члени сімей загиблих (померлих) захисників і захисниць України, які зареєстровані відповідно до вимог законодавства як фізичні особи-підприємці
- Юридичні особи, зареєстровані не пізніше ніж за два роки до отримання фінансової підтримки, засновниками яких є ветерани, члени сімей загиблих (померлих) ветеранів війни та членів сімей загиблих (померлих) захисників і захисниць України
Для отримання фінансування:
- Дочекатися об’яви про відкриття конкурсу
- Підготувати документи відповідно до вимог
- Подати документи у встановлений строк
- Отримати результати, і фінансування у випадку позитивного рішення
Співпраця з роботодавцями та бізнес-об’єднаннями
Два основні напрямки співпраці
- Участь у розробці програми «підготовка робочого місця ветерана» на експертному рівні, її інтеграції до локальної стратегії КСВ, з можливим подальшим наданням послуг.
- Інтеграція ветеранів працівників до локальних нетворкінгових програм ветеранського простору.
Нові соціальні послуги супроводу родини військово службовців, розвиток навичок життєстійкості тощо.
Будь-яка громадська організація і навіть AJGможе стати надавачем соціальних послуг, пройшовши відповідну процедуру реєстрації як надавача та отримавши відповідне фінансування від держави.
Ветеранські простори, очевидно, можуть стати такими альтернативними центрами надання послуг, в силу наявності цільової аудиторії, яка щоденно проходить через інституцію.
Інформація про діяльність
Комунікаційний процес має починатися з моменту ідеї створення «ветеранського простору».
ВИЗНАЧТЕ!
Хто буде вести комунікацію? Це важливо, адже ця людина має відповідати за цей процес і підтримати його на постійній основі. В ідеалі- окремий фахівець з досвідом.
Навіщо? Будь-яка комунікація дає можливість вам:
- Формувати бренд організації
- Шукати і знаходити клієнтів, а також членів майбутньої команди (одна із ключових спроможностей простору)
- Шукати партнерів і тих, хто може вас підтримати (влада, благодійники, донори)
- Формувати стійку довіру і репутацію до вашої організації
Що варто зробити команді?
- Ви оформите нову організацію, а відповідно «бренд», тому маєте продумати – яким би ви хотіли його бачити. Сформуйте цінності та місію вашої організації.
- Наповніть його змістом і давайте відповідь на запитання «навіщо?», «щоб що?» і з відповідями на ці питання виходите в публічну площіну
- Проаналізуйте і визначить свою цільову аудиторію: хто та людина, яка має прийти до вас у простір? Чим ви можете бути корисними їй?
- Продумайте про візуальне зображення вашого простору (логотип і слоган), які б відповідали вашим цінностям і вашій діяльності
- Визначте ключових осіб, які будуть комунікувати вашу історію публічно (бажано – люди, які мають авторитет у громаді, або ж дотичні до теми і є членами вашої команди)
- Презентуйте команду – людей. Робіть акцент на досвіді, професійності, небайдужості, особистій історії
- Презентуйте першочерговий план роботи вашого простору: часові рамки відкриття (хоча б попередні), перелік послуг, які плануєте надавати, для кого працюватимете – комунікуйтесвою WF? Бачення розвитку.
Які майданчики у публічних комунікації слід використовувати?
Соціальні мережі
Реєструєте сторінку в соціальних мережах – Фейсбук (сторінка має бути створена як організація, а не група).
Якщо є можливість – створіть ТГ канал. Це не обов’язкова опція, але може бути для додаткового інформаційного супроводу.
Інстаграм актуальний тоді, коли у вас буде достатньо фото та відеоконтенту.
Твітер актуальний тоді, коли у вас є декілька новин на день
Тік-Ток актуальний тоді, коли у вас є можливість, час і натхнення постійно знімати відповідний відеоконтент
Які майданчики у публічній комунікації слід використовувати?
- Місцеві ЗМІ.
- Заходи. Відвідуйте заходи, де обговорюється ця тема і де потенційно ви можете познайомитися із майбутніми клієнтами та іншими зацікавленими або дотичними до теми людьми
- Партнерські пропозиції
Слідуйте загальним правилам
- Комунікація має здійснюватися на постійній основі
- Ваші месенжі мають бути стислі, зрозумілі, прості та доступні.
- Будьте проактивними в комунікативному процесі, адже ніхто, крім вас краще не розповість про вашу діяльність і її мету.
- Не бійтесь активно говорити про вашу роботу на всіх майданчиках
- Будьте чемними. Не включайтесь у політичні скандали та інтриги
- Комунікації – це не тільки вміння говорити, а ще й вміння чути. Завжди важливий зворотній зв'язок
- Формуйте навколо простору спільноту як з-поміж ваших клієнтів, так і з-поміж тих, хто надає подібні послуги вашим клієнтам.